هزاران تن از شهروندان فراه پیروزی تیم ملی فوتبال کشور را جشن گرفتند
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

هزاران تن از شهروندان فراه پیروزی تیم ملی فوتبال کشور را جشن گرفتند

هزاران تن از شهروندان ولایت فراه با گردهمایی ها و اجرای برنامه های مختلف، پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را در مسابقات جنوب آسیا، جشن گرفتند.

لحظاتى که عقربه ساعت تک تک زنان به سوى پايانى مسابقه رفت و تيم افغانستان قهرمان اعلام شد، ناگهان صداى داد و فرياد بر فضا طنين افگند.

اين داد و فرياد ناشى از پيروزى تيم ملى فوتبال افغانستان بود که هندوستان را در مسابقات جنوب آسيا دو  بر صفر بُرد و قهرمان شد.

ساعت پنج عصر آنروز، مردم درخانه ها، دکان ها، رستورانت ها چهارراهى ها و هوتل ها مقابل  تلويزيون هاى شان زانو زده و مسابقات فاينل فوتبال را تماشا ميکردند.

 پيران دست به دعا بودند و قلب جوانان در سينه هايشان مى تپيد و کودکان بى مهابا برصورت شگفت زده افراد خانواده هاى شان نگاه مى نمودند.

با برنده شدن افغانستان، بُغضى که گلوى مردم را مى فشرد، از ميان رفت و با شور و شعف و فيرهاى شاديانه همراه با فرياد هاى زنده باد افغانستان و زنده باد تيم ملى فوتبال افغانستان از حنجره ها بيرون شد.

این خوشی و شادمانی در آن ختم نشد.

فردای آن شب، یکبار دیگر حوالی ساعت نه و نیم صبح صد ها تن از جوانان، شاگردان مکاتب، ورزشکاران، صرافان، معلمین مکاتب، محصلین و شهروندان ولایت فراه این پیروزی را با اجرای برنامه های مختلف نواختن دهل و ساز، اتن ملی، رقص و پای کوبی، این افتخار تاریخی ورزشکاران فوتبال کشور را جشن گرفتند.

حاجی شیراحمد پیرمردی ( که به قول خودش 75 سال عمر دارد) باشنده قریه ی »مساو« ولسوالی پشت رود دراین گردهمایی همراه با یک شخص مُسن دیگر که در کنار اشتراک کنندگان به چشم میخورد و از این جشن لذت میبرد، در پاسخ به سوال خبرنگار همگان گفت: ”امروز یک روز فراموش نشدنی اس، جوانای ما هند را شکست دادن است، این یک افتخار برای تمام افغان هاست.“

او افزود:“من مسابقات تیم ملی فوتبال افغانستان را تعقیب میکردم، بازیکنان ما جوانان با غیرت هستند، ما افغانها برای پیروزی ورزشکاران خود به نزد خداوند دعا کردیم، و بلاخره دعای ما قول شد، ما پیروز شدیم.“

این شخص مُسن که زیاد خوشحال به نظر میرسید از صحبت بیشتر با خبرنگار همگان خودداری کرد و  جهت اجرای اتن ملی، به جمع جوانان پیوست. 

عبدالروف 45 ساله باشندۀ قریۀ گنج آباد ولسوالی بالابلوک در گوشه ی از این گردهمایی به اثر خوشی فراوان، اشک جاری چشمانش بروی صورتش دیده میشد، وی به همگان گفت:“ امروز بهترین روز در طول عمرم بوده هست، تا بحال هیچ روزی تا این حد خوشی را در زندگی ام ندیده بودم.“

او گفت که زندگی افغان های ستمدیده همیشه در جنگ و تیره روزی سپری شده است، وقتی چنین افتخارات و همصدایی و خوشی مردمش را می بیند به زندگی و آینده امیدوار میشود.

مستان ( روشن) یکتن از تنظیم کنندگان این گردهمایی به مجلۀ گفت:“ با توجه به امکانات و وضعیت افغانستان، پیروزی تیم فوتبال ما در برابر چنین کشور های قدرتمند، باور نکردنی بود، اما ما پیروز شدیم.“

وی گفت که تنها در گردهمایی امروز در شهر فراه بیش از دو هزار نفر از شهروندان فراهی که بعضی ها از ولسوالیها و مناطق دور دست نیز آمده بودند، اشتراک کرده و به جشن پرداختند.

"د همګان د مجلی زېرمه"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب